STORT SUMMER SALE - SPAR OP MOD 40% - GRATIS LEVERING VED KØB OVER 500 KR.
 
 

Salgs- og leveringsbetingelser på NORDIC HARDWARE SHOP

Salgs- og leveringsbetingelser er senest opdateret 28-06-2022

Virksomhedsoplysninger:

NORDIC HARDWARE SHOP

Hestehøjvej 120

DK-5260 Odense S

Denmark

 

CVR/VAT: DK39189607

 

E-mail: info@nordichardwareshop.dk

 

Vi svarer på e-mails alle dage mellem kl. 7 - 23, dog ikke i weekender og helligdage.

 

Alderskrav:

 

Du skal være fyldt 18 år for at handle hos os. Er du under 18 år, skal du have samtykke fra en forælder eller værge.

 

Når du tegner et abonnement/betaler via kreditaftale, skal du indtaste din fødselsdato, så vi sikrer, at du er over 18 år. Er du under 18 år, skal aftalen indgås af en forælder eller værge.

 

En aftale kan altid let annulleres af en forælder eller værge, hvis det skulle vise sig, at den er blevet indgået af et barn eller en person under 18 år.

 

Betaling:

 

Hos NORDIC HARDWARE SHOP kan du betale med Dankort, Visa, Visa Electron, Mastercard, Discover, Diners Club, JCB, UnionPay, American Express. Derudover kan du betale med MobilePay, Gpay, Apple Pay, Paypal, samt finansiere dit køb igennem SparXpress bank og Anyday .  Der tages ikke kortgebyr/betalingsgebyr.

 

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes og der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

 

Dine kortoplysninger krypteres i processen. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med NETS. 

 

Vi delfakturerer ikke ordrer. Bliver en ordre sendt i flere forsendelser vil hele beløbet blive hævet ved første afsendelse. 

 

Offentlige virksomheder, institutioner og private virksomheder kan betale med EAN nummer (elektronisk NemHandels faktura) hos NORDIC HARDWARE SHOP. Ved valg af betaling, skal der blot tastes EAN nummer og en digital EAN faktura vil blive sendt. Kontaktperson-navn skal opgives ved indtastning af adressen. 

 

Finansier dit køb igennem SparXpres - du kan altid se gældende priser, renter og gebyrer i menuen under punktet "finansiering af dit køb" i menuen i bunden som findes på alle sider af nordichardwareshop.dk 

 

Med Anyday kan du betale over 4 måneder. Du betaler første afdrag når varen leveres, og det resterende beløb betales over de følgende 3 måneder. Vælg blot Anyday som betalingsmetode. Har du ikke en Anyday-konto i forvejen bliver du ledt hen til godkendelse og oprettelse, før du kan færdiggøre dit køb. Anyday er gratis for dig, så længe du betaler til tiden. Med Anyday får du en konto, som du kan anvende ved alle webshops, der tilbyder betaling gennem Anyday. Læs vilkår for Anyday her: www.anyday.io/da/terms-conditions/shopper.

 

Fragt:

 

OBS! Det er pt. ikke muligt at afhente på NORDIC HARDWARE SHOPs adresse da mange varer kommer fra forskellige leverandører og lagre. Vi arbejder på en løsning herfor.

 

Fragt til pakkeboks:

 

Bemærk at dette ikke gælder for møbler og andre produkter, hvis vægt eller størrelse overskrider PostNord grænser for levering til en pakkeboks, som pt. er:

 

  • Maksimal vægt på 20 kg.
  • Minimum 10 x 15 x 1 cm.
  • Maks. 200 cm på længste side og maks. 300 cm i længde + omkreds.

 

Dukker pakkesboks ikke op i fragtmulighederne ved check-out er denne fragtmetode ikke en mulighed.

 

Du vil altid blive oplyst om det præcise fragtbeløb inden du betaler for ordren.

 

Tillæg for større pakker og særlig håndtering:

 

Pakker over 115 cm i længden og/eller over 60 x 60 cm eller ikke kan maskinsorteres, tillægges Special Handling tillægget på 30,00 kr.
Pakker hvor en af siderne overstiger 175 cm, tillægges Oversize 175 cm tillægget på 80,00 kr

 

Transportører:

 

Der leveres med PostNord, GLS og Bring til:

 

  • Pakkeboks/posthus i Danmark.
  • Hjemmeadresser i Danmark.
  • Erhvervsadresser i Danmark.

 

Alt forsendelse ud over Danmarks grænser håndteres af PostNord/DPD.

 

Standardleveringer:

 

Som standard kan alle varer på NORDIC HARDWARE SHOP leveres i Norden inden for:

 

  • 1-3 dage i Danmark.
  • 2-5 dage i Sverige, Norge, Finland, Island og Tyskland.
  • 2-9 dage på Færøerne.
  • 2-27 dage i Grønland.

 

Enkelte varer vil der være en forlænget leveringstid på - dette vil fremgå af den enkelte vareside.

 

Priserne på levering fremgår af varekurven og bliver dannet på baggrund af den samlede vægt/det samlede beløb på varerne du lægger i kurven.

 

Standardpriser for levering i Danmark:

 

  • Til pakkeboks/posthus med PostNord: fra 39 kr. GLS og Bring: 49 kr. / Fri fragt ved køb over 500 kr.
  • Til erhversadresse med PostNord: fra 49 kr.
  • Til privatadresse med PostNord: fra 49 kr.

 

Fortrydelsesret:

 

Der er 45 dages returret på varerne, regnet fra den dag de modtages. Har du fået del-leveret din ordre regnes de 45 dages fortrydelsesret fra den dag du modtager den sidste vare på din bestilling.

 

Hvis du ønsker at fortryde dit køb, skal du inden 45 dage give NORDIC HARDWARE SHOP skriftlig besked om dette, og derefter har du 7 dage til at sende varen retur. 

 

I din pakke er der vedlagt en returlabel til samme transportør som din pakke er leveret med. Hvis du benytter denne label til at sende din ordre retur til os, fratrækker vi prisen på din returlabel fra det beløb du skal have retur for din ordre.
Det koster 50 kr. hvis du benytter den vedlagte returlabel.

 

Bemærk at du skal udfylde og vedlægge standardfortrydelsesformularen der er vedhæftet din ordrebekræftelse til returforsendelsen.

 

Når du godkender et Sparxpres lån, giver Sparxpres dig 14 dages fortrydelsesret, fra den dag du har godkendt lånet. Er din ordre ikke afsendt fra NORDIC HARDWARE SHOP indenfor de 14 dage, kan du fortryde og få refunderet beløbet.

 

Når vi har modtaget varen retur og godkendt den, refunderer vi købsprisen til din konto indenfor ganske få dage. Er din returret overskredet og vi alligevel aftaler at tage din vare retur, giver vi dig et værdibevis til at købe for. Du får altså ikke penge retur.

 

Når varen kommer retur forventer vi at den er som ny, dvs. i væsentlig samme stand som da vi afsendte den. Er den ikke det, hæfter du selv for værdiforringelsen - vi vurderer hvilken nedsat pris varen efter al sandsynlighed kan gensælges for, og det er dette beløb du vil få refunderet. Generelt er det OK at du undersøger varen på samme måde som du ville gøre i en fysisk butik.

 

Hvis ordren nægtes ved modtagelsen eller kommer retur til os som en ikke afhentet pakke eller der er oplyst mangelfuld adresse, hvis modtagernavn ikke står skrevet på postkasse eller døren eller hvis ordren ikke er afhentet, fratrækkes returbeløbet fragten. - Uafhentede pakker opbevares i 3 mdr. 

 

Visse varer er ikke omfattet af fortrydelsesretten. Det gælder f.eks:

 

  • Specialfremstillede varer.
  • Sundsheds- og hygiejneprodukter hvor forseglingen er brudt.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet:

 

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. 

 

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

 

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

 

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den. 

 

Reklamationsret:

 

NORDIC HARDWARE SHOP yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke almindelig slitage, fejl, eller skader der er direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles NORDIC HARDWARE SHOP indenfor 2 mdr.

 

Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. I forbindelse med reklamationssager afholder NORDIC HARDWARE SHOP evt. returneringsomkostninger. Fejl som er opstået fordi du har opgivet forkerte oplysninger dækkes ikke af NORDIC HARDWARE SHOP. NORDIC HARDWARE SHOP er ikke forpligtet til at oplyse om formodede fejl, men vi gør det i vides muligt omfang. Ved køb af specialfremstillede eller tilpassede varer bortfalder fortrydelsesretten. Medmindre varen har mangler eller er defekt.

 

Fragtskader:

 

Når pakken ankommer vil vi gerne opfordre dig til at du undersøger om emballagen er beskadiget INDEN du kvitterer for modtagelsen. Hvis den er det, skal du på din kvittering angive hvad der er galt, f.eks "hul i emballagen" eller lignende. Hvis du undlader dette, kan transportselskabet frasige sig ethvert ansvar for transportskaden. NORDIC HARDWARE SHOP skal straks have besked om dette inden for 2 hverdage. - Desuden er det vigtigt, at du sørger for at gemme emballagen indtil du er sikker på, at varen ikke er beskadiget. Tag gerne et foto af emballagen, hvis den ser beskadiget ud, inden du pakker varen ud.

 

Hvis ordren nægtes ved modtagelsen eller kommer retur til os som en ikke afhentet pakke eller der er oplyst mangelfuld adresse, hvis modtagernavn ikke står skrevet på postkasse eller døren eller hvis ordren ikke er afhentet, fratrækkes returbeløbet fragten.

 

Originalemballage:

 

Send gerne varen tilbage i ubrudt originalemballage når du returnerer. Emballagen er unik for varen og er forsynet med billeder/tekster/brugsanvisninger der tydeliggør varens funktion, samt beskytter ømtålelige varer som f.eks. elektroniske apparater. Emballage, der er påført gaffetape, brun tape eller anden ikke gennemsigtigt tape har som udgangspunkt en meget stor værdiforringelse.

 

Ombytning af varer:

 

Kontakt os via kunderservice og aftal nærmere. Når vi har modtaget varen, sender vi dig en værdikode som du kan bruge til at foretage nyt køb.

 

Reklamation og varereturnering:

 

Du kan kun returnere dine varer efter levering. Det betyder, at når du har trykket på knappen ”Godkend og betal” kan du ikke annullere dit køb.

 

Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til NORDIC HARDWARE SHOP på tlf. 31157464 eller på Email: info@nordichardwareshop.dk.

 

Varereturnering skal foregå til vores lageradresse: NORDIC HARDWARE SHOP, ATT: Retur, Hestehøjvej 120, 5260 Odense S

 

Er du i tvivl, så kontakt os på info@nordichardwareshop.dk / tlf. 31157464

 

Bemærk! vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav eller pakker uden omdeling. Udgifter til retur står du selv for.

 

Refusion:

 

I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og NORDIC HARDWARE SHOP har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. email eller anden traditionel korrespondanceform.

 

Persondatapolitik:

 

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

 

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

 

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig, f.eks. dit navn og adresse til PostNord, GLS og Bring.

 

Personoplysningerne registreres hos NORDIC HARDWARE SHOP og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

 

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

 

Den dataansvarlige på https://nordichardwareshop.dk/ er Jesper Holm (jesper@nordichardwareshop.dk)

 

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

 

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@nordichardwareshop.dk 

 

Klageadgang:

 

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@nordichardwareshop.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

 

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

 

Når du handler på NORDIC HARDWARE SHOP, som er en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr.

© Copyright 2022 NORDIC HARDWARE SHOP